خر عيسي گر به دانشگاه شريف رود!
خدا رحمت كند اين همشهري ما سعدي عليه الرحمه كه فرمود:
خر عيسي گرش به مكه برند . . . . چون بيايد هنوز خر باشد
حالا شده مثل اين 950 نفر كه با امضاي خود خواستار عدم اجراي حكم يك جنايتكار شده اند. در اين زمينه ذكر چند نكته لازم است:
-
دانشگاه شريف تاكنون هزاران فارغ التحصيل بيرون داده است كه اين 950 نفر در مقابل كل فارغ التحصيلان كمتر از 5 درصد است.
-
احتمال اينكه اين عده به صورت خودجوش چنين اقدامي انجام داده باشند كم است. كما اينكه پس از انتخابات 88 نيز يك عده با عنوان 400 تن از اساتيد شريف به اصطلاح خود خواستند در اعتراض به آنچه كودتاي انتخاباتي خواندند استعفا دهند كه ندادند. (كي حقوق چند ميليوني رو ول ميكنه به خاطر يه جوزدگي!)
-
براي اجراي قانون نبايد منتظر موافقت و مخالف اين و آن ماند. مذهبي هاي دانشگاه شريف هم مي توانند يك بيانيه با چند هزار امضا جمع كنند كه فلاني را هرچه سريعتر اعدام كنيد.
-
يك عده فكر ميكنند كه چون فارغ التحصيل شريف هستند، پس از يكسري حقوق برخوردارند و بايد حرف آنها بيش از ديگران مورد توجه قرار گيرد. اين درحاليست كه پذيرفته شدگان شريف از دو دسته خارج نيستند: يا كساني هستند كه خداوند به آنها بهره هوشي بالاتري داده است و آنها با بيت المال جمهوري اسلامي تحصيل كرده اند و اكثر آنها الان خارج از كشور هستند. يا بهره هوشي متوسطي داشته اند ولي با خر خواني به آنجا رسيده اند و مانند گروه ديگر رفتار كرده اند. عده كمي از آنها هم بيت المال را حرام نكرده و مشغول خدمت به مملكت خودمان هستند.با نهايت تاسف بايد بگويم كه اين اشكال بيشتر از خود سيستم است
-
شعر سعدي راجع به اين است كه آدم بدذات را حتي اگر به بهترين نحو هم تربيت كني درست نميشود. اين درحاليست كه متاسفانه اگر فردي خوش ذات هم باشد با اين وضعيت آموزش عالي احتمالا" آدم وارد دانشگاه شده و خر عيسي خارج خواهد شد.
مطلب مرتبط:وقتي خر كردن در جامعه دانشگاهي ارزش باشد
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ ساعت 18:26 توسط .
|
"دانشجوی بیدار" کشکولی است از تراوشات ذهنی دانشجویی که سعی میکند بیدار باشد. دانشجویی نه تنها یک دوره تحصیلی که یک عنوان است برای گروهی از انسانها. چراکه انسانها به سه دسته تقسیم میشوند: یا عالمند یا دانشجو و باقی در جهل و تاریکی به سر میبرند و صد رحمت به یک گله گوسفند.